●英國網民或並不太歡迎香港移民。

所謂「物離鄉貴,人離鄉賤」,真係為計劃通過BNO護照去英國班人捏把汗。英方嘅消息啱啱一出,就有好多英國人喺網上表明唔歡迎佢哋嚟。其實英國如今新冠疫情爆到七彩、經濟下滑,而且當地長期都有抵制移民嘅組織,就算係精英移民都會俾鬧搶咗本地人嘅工作機會,持BNO護照移民嘅港人,擺明生活唔會好過嚕。

BNO「5+1」移民政策出咗後,許多英國人亦唔滿意。許多當地網民喺BBC介紹相關移民政策嘅facebook帖文下抵制該政策。網民「Dave Bud Hughes」嘅回應獲得最高讚,佢揶揄道:「很高興我哋有很多閒錢嚟照顧全世界的人,也許政府現在可以多派些養老金,多幫啲殘疾人。」「Tiffany Paul」就更加直白,佢話唔好再畀任何人進入英國,英國已經人口過剩,「我哋要照顧自己嘅人民。」

歷來主張縮減移民接納量嘅組織「英國移民觀察(Migration Watch UK)」,亦曾公開話BNO「5+1」移民政策「欠考慮」,而且激增的移民必將對英國教育、醫療保健、住房和交通系統造成壓力。英國經濟與社會國家研究所(NIESR)更直接鼓勵香港移民遠離大城市定居,以緩解英國中心城市嘅壓力。

牛津大學嘅移民問題專家羅伯.麥克尼爾亦話,突然到來嘅大規模移民將會給英國公共服務體系帶來衝擊,進而激起當地民眾的反感。佢又話,疫情期間英國失業率升高,香港高質素嘅移民短期內亦會給就業市場造成壓力。

易遭侮辱襲擊 租樓更艱難

其實,英國一直都有「歧視」嘅「傳統」,英格蘭人會嘲笑威爾士人嘅口音,少數族裔喺英國嘅日子亦唔係咁好過。新冠疫情之後,自爆喺英國飽受歧視嘅華人通街都係,甚至有被襲擊嘅危險。

facebook專頁「英格蘭中部全職煮婦」日前亦話,佢同表姊妹行街時俾白人女人罵,話佢哋將病毒帶嚟英國,叫佢哋返去自己國家咁。但已移民一段時間嘅佢,又話呢啲情況都係要識自己處理,唔好次次都要「求安慰」𠻹。

舊年3月,喺英國留學的新加坡男仔Jonathan Mok,亦喺facebook發帖話自己喺人來人往、非常繁忙嘅倫敦牛津街(Oxford Street)俾數名英國青年襲擊,更罵佢係「Coronavirus」。

日常生活中嘅「隱性歧視」亦唔少見,見工時面試官對白人熱情,對華人冷淡;非永久居民喺英國亦好難租樓,有人更試過連睇十間樓都被業主拒租,有人話連睇樓嘅機會都冇,甚至肯一次過畀晒一年租金,同樣被拒絕。

●香港文匯報記者 杜思文